zondag 14 april 2013

Moestuin dag


Voor vandaag extra de wekker gezet, want vandaag een dagje niet werken, maar eindelijk mijn eigen Makkelijke Moestuin in elkaar zetten.

Toen de wekker ging, er gelijk uit en wat zag ik toen ik in de woonkamer kwam?

Mijn net verspeende tomatenplantjes allemaal op de grond!!

Grrrrr, natuurlijk was dit het werk van één van mijn katten. Mijn vensterbanken zijn niet zo groot en mijn katten zitten daar graag om naar de vogels te loeren.

Mijn hond wil altijd iets in zijn bek hebben als hij me even niet gezien heeft, dus hij liep vrolijk naar mijn zielige plantjes op de grond en pakte een wc-rolletje met tomatenplantje in zijn bek en kwam al kwispelend op me af. NEE, riep ik boos en hij snapte er natuurlijk niks van, maar liet het rolletje wel direct uit zijn bek vallen.
Heb toen toch maar eerst mijn hond begroet, want hij kon er ook niks aan doen. Daarna op m'n knieën, heel voorzichtig de grond met de tomaten zaailingen terug in de wc rolletjes gedaan. Gelukkig had ik er eigenlijk toch teveel, dus het is niet zo'n ramp dat er een aantal geknakt waren. Maar toch, was ik wel even aan het balen.

Het is heerlijk weer, dus hup naar buiten en beginnen. Worteldoek gelegd over de eerste helft van de tuin, wij hebben zelf nog wat houtsnippers die ik mooi kan gebruiken.



Ik heb niet genoeg planken liggen om een bak in elkaar te timmeren, dus ik heb lekker gemakkelijk een zelfbouw moestuin bak gekocht. Hij is 100x100x15cm. Het raster erboven wel zelf in elkaar getimmerd.
Ik heb nu 9 vakken en misschien dat ik later wel nog een bak erbij neem.

 Zoals je misschien nog weet had ik wat sla plantjes en peterselie gekocht. Ik had 4 veldsla geplant en ik liep naar binnen om de peterselie te pakken.
Ik was misschien 1 minuut weg en toen ik terug kwam waren er 4 kippen druk bezig de sla te plukken!
Blijkbaar had ik de tuindeur niet dichtgedaan. Achteraf was het wel leuk geweest om daar een foto van te maken, maar op dat moment was ik te druk bezig om de kippen uit de tuin te jagen ;-)

Ik had ook een Kweektunnel gekocht, zodat alles wat sneller groeit en zo kunnen de kippen er ook niet meer bij mocht ik weer vergeten om de deur dicht te doen.
Zie hieronder het resultaat:

In de moestuin bak heb ik verder nog gezaaid: wortel, radijs, goudsbloem, bosui, broccolie en knoflook.
De wortel en broccolie had ik binnen voorgezaaid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten