zaterdag 13 april 2013

De laatste voorbereidingen

Ik heb het helemaal gepland, morgen gaat het gebeuren. Morgen wordt het eindelijk mooi weer en neem ik dus een dagje vrij om ons tuintje klaar te maken.

Vandaag komt er nog iemand wat zakken Makkelijke Moestuin Mix halen, de laatste 5 zakken hou ik zelf anders kan ik morgen niet verder.

Nog even naar Life & Garden gegaan om alvast een paar meter anti-worteldoek te halen. De rest komt later wel. Heb gelijk nog 2 sla plantjes (veldsla en ijsbergsla) en een peterselie plantje gekocht (op advies van Jelle).


Ze hadden ook nog vijgenplanten in de aanbieding en ik ben gek op vijgen en het heeft een heel mooi blad.
Geen idee waar ik hem neer moet zetten, maar ik neem hem mee !

Dit is een Ficus Carica " Brown Turkey" en is goed geschikt voor ons Nederlands klimaatje. En met een beetje geluk kan ik hem 2 keer per jaar oogsten. Dit soort wordt iets eerder rijp dan de gewone vijg, namelijk in augustus/september.

De tijd vliegt altijd in zo'n tuincentrum en ik moet snel weer naar huis, want het gewone werk wacht alweer.

's Avonds heb ik nog snel mijn gezaaide tomatenplantjes verplant, want hun kopjes zitten al tegen het dekseltje aan.

Ik ben klaar voor morgen, morgen is voor mij......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten